s5 logo
Spiller teamet sammen
"/html/com_content/article/default.php"

Spiller teamet sammen

Spiller teamet sammen

Mind the Gap(s) | Forretnings- & Organisationsudvikling - Logo

Spiller teamet sammen

Eller spiller I falsk?

Workshop - 3-4 timer
Seminar - 1 dag

Merethe Klint 0093

Drømmer du om, at dine medarbejdere udtaler sig sådan her: 

”Jeg arbejder i en organisation, hvor vi er dygtige til at spille os selv gode, men inden workshoppen med Merethe havde vi ikke øje for, hvor kvalificeret vores opgaveløsning kunne blive, hvis vi i højere grad spillede hinanden gode.

Vi fik en masse inspiration til at optimere den tværfaglige indsats – til gavn for os selv, og i allerhøjeste grad til gavn for de børn og unge, der har behov for understøttelse.”

Leder i en kommunal børne- og ungeenhed

Så kan jeg hjælpe dig med en workshop eller et seminar.

En workshop hos mig varer typisk 3-4 timer,
imens et seminar strækker sig over hele dagen. Vi arbejder med:

  • Hvorfor fokus på samarbejde er limen, der binder jeres organisation sammen, og sikrer den bedste performance og trivsel

  • Hvad I sandsynligvis ikke har nok fokus på i dag

  • Hvad I skal fokusere mere på

  • Hvordan I gør det

  • Hvilken effekt det vil have for både den menneskelige og økonomiske bundlinje og ikke mindst for den opleves kunden eller borgeren står tilbage med, når de har været i kontakt med jer.

Forskellen er, hvor dybdegående vi har mulighed for at være i forhold til jeres dagligdag.

Jeg vil i både workshops og seminarer arbejde med udgangspunkt i jeres dagligdag, men vi kan komme længere med de konkrete øvelser og eksempler i forhold til, at I går hjem med konkrete værktøjer til, hvordan I håndterer samarbejdet i forbindelse med en given proces, arbejdsopgave eller ydelse. 


Uanset om I vælger en workshop eller et seminar er mit mål at gøre jer skarpere på, hvordan I spiller hinanden bedre i et tværfagligt og til tider komplekst arbejdsmiljø.

Læs her hvad tidligere deltagere har fået ud af min hjælp:

Vi er blevet en langt mere kreativ, åben og samarbejdende afdeling. På få måneder steg medarbejdernes tilfredshed med ledelsen med over 20 % og medarbejdernes tillid til ledelsens handlekraft steg med 30 %.
Lene Duvier Kjær, Afdelingsleder
A. P. Møller - Mærsk
Efter at have været på kursus hos Merethe sparer jeg meget af både min egen og andres tid og energi, og jeg er blevet langt mere effektiv i min opgaveløsning.
Frank Bager, Client Manager
AFA JCDecaux

 

Vi arbejder ud fra en metode, som jeg løbende har udviklet, testet og forfinet på et utal af, medarbejdere og ledere siden 2007.

Metoden baserer sig på velkendte teorier, modeller og værktøjer af anerkendte forskere inden for organisationsudvikling og ledelse og dels af modeller og værktøjer udviklet via min egen praksis og mit arbejde med at skrive bogen LYT! – om samspil i organisationer (2017).

mk model

Synergi-modellen © er dagens anker. Vi arbejder med, hvordan kundeoplevelsen kun har potentiale til at blive helt uovertruffen, når den individuelle performance og samarbejdet spiller sammen.

 

Lad mig give dig et eksempel:

Forestil dig, at du er til koncert.

Det er ikke nok, at musikerne hver især er dygtige. De skal også spille sammen, ved at tilpasse sig og indordne sig det fælles mål og den fælles opgave, for at du får den fedeste koncertoplevelse.

For det kræver et helt band at spille rent – men blot én musiker, kan gøre, at hele bandet spiller falsk.

Publikum kan nemlig ikke høre, om det er den ene eller den anden musiker, der spiller falsk. De kan bare høre, at det lyder dårligt.

Sådan er det også hos dig og din organisation – det er bare nogle lidt andre ting, I skal lytte efter.

Jeg lærer dig og dine kolleger præcis hvad I skal lytte efter og arbejde med, for at I altid kan give jeres kunder den bedste oplevelse.

Det betyder, at når I vender tilbage til hverdagen, så har I værktøjerne, der sætter jer i stand til at:

 

  1. Tilrettelægge jeres arbejde, så I kan forbedre både den individuelle performance, samarbejdet og kundens oplevelser

  2. Forstå værdien i, at alle bidrag – store som små – er vigtige for den samlede kundeoplevelse

  3. Italesætte konsekvenserne ved forskellige forandringer eller forsinkelser i jeres arbejde, og derved prioritere, hvad der er vigtigst i forskellige situationer

  4. Sikre, at I kan understøtte hinanden og gøre hinandens arbejde nemmere og bedre at udføre

  5. Sørge for at arbejdsmiljø og resultatskabelse går op i en højere enhed.

Via dialog og øvelser arbejder vi også med, hvordan I bedst kobler de teorier og værktøjer, I bliver præsenteret for, til den hverdag, I har derhjemme.

Se for eksempel hvad en tidligere deltager udtaler her:

Dette er et af de første kurser, jeg virkelig føler, har inspireret mig, og hvor der er noget motivation for at implementere nye redskaber i arbejdet.
Lederseminar 2019
Leder, beskæftigelsesområdet
Merethe, det her kommer virkelig til at gøre en forskel for os! TAK fordi du har været med til at berige vores seminar.
24-timers seminar i 2017
Medarb. ved Rigspolitiet


”Men hvem er du, og hvad er det, du gør, Merethe?”

 

Merethe Klint
Du guides igennem dagen af organisationskonsulent - og musiker, Merethe Klint

Jeg har siden 2007 hjulpet ledere og medarbejdere med at skabe bedre resultater, ved at vise dem hvor vigtigt fokus på samarbejdet er, for at opnå de resultater, I som organisation har potentiale til.

Organisationer som A. P. Møller - Mærsk, Rigspolitiet, Kulturministeriet, Region Sjælland, Bahne, Cirkel K og COOP har alle vist mig tillid til at lade mig være en del af deres udvikling, og fra 2012 har jeg været fast tilknyttet Ledernes KompetenceCenter.

Jeg kombinerer en stærk værktøjskasse inden for ledelse, organisationskultur, arbejdsmiljø og projektledelse med en effektiv og efterprøvet metode, hvor jeg sammenligner en organisation med et band eller orkester og får jer til at tænke som en musiker og arbejde som et orkester.
Jeg er desuden forfatter til 2 bøger: LYT! om samspil i organisationer (2017) og Grundbog i Projektledelse (2021).

Et samarbejde med mig skal være en god oplevelse hele vejen igennem fra vores første kontakt, til fakturaen og evalueringen er gennemført.

Derfor er der her en beskrivelse af, hvad du kan forvente, når du booker mig til din næste workshop:

 

  1. Vi indleder arbejdet med et uforpligtende møde, hvor vi har mulighed for at drøfte jeres konkrete ønsker og eventuelle udfordringer.

  2. Den viden bruger jeg til, at jeg kan få en god forståelse af jeres situation og hvordan metoden bedst muligt kommer til at gøre en forskel for jer.

  3. På den baggrund tilrettelægger jeg den konkrete workshop eller seminaret efter jeres behov og ønsker – så I kan se jer genkende jeres egen situation i det, vi arbejder med. Hvis oplægget er en del af et større program, sørger jeg selvfølgelig også for at tilpasse mig de øvrige tematikker, der er på dagen, så der kommer en rød tråd igennem arrangementet.

  4. Hvis der er behov for det, tilrettelægger vi sammen, hvordan grupper og opgaver kan gribes an, så koblingen over til jeres hverdag bliver så stærk som muligt.

  5. I forbindelse med selve dagen skal du bare dukke op og lade dig inspirere og reflekterer. Jeg fører jer igennem med sikker hånd, og jeg sørger for, at der er styr på alt det praktiske med det sted, I har booket.

  6. Cirka 4 uger efter arrangementet evaluerer vi sammen, hvordan det er gået. Det kan vi gøre via telefon eller vi kan holde et møde. På den måde sikrer vi, at I har mulighed for at få afklaring på eventuelle spørgsmål og jeg kan komme med input til, hvordan I bedst muligt arbejder videre med værktøjerne og metoderne.
     

Din investering for planlægning, afvikling og efterfølgende evaluering med mulighed for at stille uddybende spørgsmål og få input til den bedste implementering er

Workshop i 3-4 timer: Kun 18.000,- + moms

 

Heldagsseminar: Kun 23.000,- + moms

Det eneste, der ikke er inkluderet i prisen, er udgifter til lokaler, forplejning, transport udenfor Sjælland og eventuel overnatning.

Det skyldes, at det selvfølgelig er helt op til dig, hvor du gerne vil have, at workshoppen skal afvikles og hvad I skal have af forplejning.

Jeg glæder mig til at inspirere jer og give jer værktøjerne, der kan hjælpe jer med at:

 

Skabe bedre resultater

Forbedre arbejdsmiljøet

Nedbringe stressniveauet

Øge kundetilfredsheden

 

SKAL VI BYTTE?

DU FÅR: Mine 3 bedste råd til at få

→ Bedre trivsel
→ Større arbejdsglæde
→ Højere kundetilfredshed

(og som følge af det: Bedre bundlinje)

JEG FÅR: Din email-adresse.


Samtidig får du frit abonnement på mit nyhedsbrev om organisationsudvikling og ledelse

*Skal udfyldes