s5 logo
Boost jeres samarbejde
"/html/com_content/article/modalikon.php"

Boost jeres samarbejde

Boost jeres samarbejde

Mind the Gap(s) | Forretnings- & Organisationsudvikling - Logo
Boost jeres samarbejde

Boost jeres samarbejde

Et ikke helt almindeligt foredrag om

RESULTATER, TRIVSEL OG KUNDEOPLEVELSER

Merethe Klint 0093

Kæmper I (også) med:

  • For lidt tid og for mange opgaver 

  • Følelsen af ofte at være et skridt bagud - frem for at være på forkant

  • Større eller mindre frustration hos medarbejderne over, at de ikke har hænder nok eller tilstrækkeligt med timer i døgnet

  • Kunder som må vente (lidt for) længe på svar

  • At møde ind på arbejde og tro, I skal ét, og så ender dagen med at gå med noget helt andet

Ved du hvad?

Sådan behøver det faktisk ikke at være!

Og hvad der er endnu bedre:

Lad mig forklare:

Langt de fleste organisationer, jeg arbejder med, har virkelig dygtige og dedikerede medarbejdere. De ønsker at gøre en reel forskel og gå en ekstra mil, for at sikre, at kunderne får gode oplevelser

Der er bare én udfordring:

Der er (ofte) slet ikke nok fokus på samarbejdet! 

Altså det forpligtende samarbejde

hvor dine medarbejdere (og faktisk også dig) er bevidste om, hvordan I - helt konkret - påvirkes af og påvirker hinandens arbejde. Hvor I kan svare på, hvilken konsekvens det har for andre, hvis der opstår forsinkelser med en opgave, eller kommer til at give nogle forkerte eller upræcise oplysninger til en kunde eller kollega. 

Min erfaring er, at medarbejderne på langt de fleste arbejdspladser 

Arbejder samtidig

frem for at samarbejde

Konsekvensen er, at I risikerer at

  • Bruge tiden på opgaver, der reelt set ikke giver værdi - måske er det oven i købet spildtid 

  • Lave fejl

  • Få en masse HASTER opgaver

  • Bruge dyrebar tid på at lede efter informationer, som B U R D E være tilgængeligt

  • Blive frustreret over situationen eller at opgaver ikke kan nå at blive færdige til den aftalte deadline

  • Få følelsen af at fare rundt som fluer i en flaske

Der er (heldigvis) et alternativ: 

Jeg sammenligner altid en organisation med et band eller orkester.

Og så spørger jeg:
Hvordan ville I lyde, hvis vi satte musik til jer?

Ville I spille sammen, så publikum - og I selv - har en fest? 
Eller ville I spille falsk og risikere, at publikum hurtigt går hjem, og I selv ikke synes. I har leveret, hvad I gerne vil?

Den individuelle performance skal S E L V F Ø L G E L I G være på plads

Men den er ikke nok!

Du kan have nok så dygtige musikere, men hvis ikke de formår at spille sammen, så opnår bandet ikke de resultater I har potentiale til.

Og så bliver medarbejdertilfredsheden og kundeoplevelsen derefter. 

Hvis bare én musiker spiller falsk, så vil publikum høre, at HELE orkestret spiller falsk.

Og sådan er det også hos jer.

Hvis I vil have gode resultater, høj medarbejdertrivsel og fantastiske kundeoplevelser,

så skal I fokusere MINDST lige så meget på at få samarbejdet til at fungere, som I bruger på motivation, coaching og udvikling af den enkelte medarbejder. 

Når I booker Boost jeres samarbejde gennemgår vi præcis:

  • Hvad I sandsynligvis fokuserer for lidt på lige nu
  • Hvad I skal fokusere mere på
  • Hvordan I gør det
  • Hvilken effekt det vil have for både kunden, dig, medarbejderne, forretningen og den værdiskabelse, I forventes at levere.

Efter Boost jeres samarbejde, er du og dine medarbejdere i stand til at:

  1. Forstå hvorfor fokus på samarbejdet er nøglen til jeres resultatskabelse og succes (bare tænk på hvor vigtigt det er, at et band eller orkester samarbejder, når du er til koncert)

  2. Opdage hvor vigtigt det er at have overblik over afdelingens samlede arbejde, der tydeligt viser, hvilke medarbejdere og opgaver, der er vigtige hvornår, og hvem, der er afhængige af hvem

  3. Finde ud af, at dette arbejde faktisk forbedre både den individuelle performance og samarbejdet i teamet eller afdelingen

  4. Se udbyttet, som er at sikre at kunder eller borgere kan forvente en høj kvalitet i leverance og kommunikation - uanset hvilke af dine medarbejdere, de kommer i berøring med

Og dermed kan I:

 

Skabe bedre resultater

Forbedre arbejdsmiljøet

Nedbringe stressniveauet

Øge kundetilfredsheden

Læs her, hvad andre deltagere siger om lignende foredrag:

Merethe er en superskarp og professionel formidler, der leverer varen hver gang"
Birgit Tygesen
Programchef hos Ledernes KompetenceCenter
Verdensklasse formidler og et engagement i særklasse! Der er langt imellem så dygtige formidlere, og det her var en af "stjernerne" - nok noget af det bedste jeg har oplevet"
Deltager
Foredrag 2019
Merethe knows how to make the whole team listen to her, while she takes control and guides them, ensuring that they all train, perform and shine!"
Anne Høygaard Egebjerg
Haldor Topsøe A/S

”Men hvem er du, og hvad er det, du gør, Merethe?”

 

Merethe Klint
Du guides igennem dagen af organisationskonsulent - og musiker, Merethe Klint

Jeg har siden 2007 hjulpet ledere og medarbejdere med at skabe bedre resultater, ved at vise dem hvor vigtigt fokus på samarbejdet er, for at opnå de resultater, I som organisation har potentiale til.

Organisationer som A. P. Møller - Mærsk, Rigspolitiet, Kulturministeriet, Region Sjælland, Bahne, Cirkel K og COOP har alle vist mig tillid til at lade mig være en del af deres udvikling, og fra 2012 har jeg været fast tilknyttet Ledernes KompetenceCenter.

Jeg kombinerer en stærk værktøjskasse inden for ledelse, organisationskultur, arbejdsmiljø og projektledelse med en effektiv og efterprøvet metode, hvor jeg sammenligner en organisation med et band eller orkester og får jer til at tænke som en musiker og arbejde som et orkester.
Jeg er desuden forfatter til 2 bøger: LYT! om samspil i organisationer (2017) og Grundbog i Projektledelse (2021).

Din investering i Boost jeres samarbejde er

12.000,- Kr + moms for op til 100 deltagere

15.000,- Kr + moms for over 100 deltagere

Prisen inkluderer forudgående møde, hvor jeg tuner ind på jeres dagligdag og udfordringer, så jeg kan justere eksempler og løsninger til den konkrete hverdag, I har. 

Dertil kommer eventuel kørsel udenfor Sjælland samt eventuel overnatning, hvis det vil være til jeres fordel, at jeg ankommer dagen før arrangementet foregår.

Prisen inkluderer ikke udgifter til lokale og forplejning af deltagerne. 

Er du stadig i tvivl om, hvorfor du skal booke Merethe Klint, til jeres næste arrangement?

Her er 4 resultater, som andre har fået ud af at samarbejde med mig:

25 % højere medarbejdertilfredshed

30 % højere kundetilfredshed

30 % højere tillid til ledelsen

10 % sparet på driftsbudgettet

 

SKAL VI BYTTE?

DU FÅR: Mine 3 bedste råd til at få

→ Bedre trivsel
→ Større arbejdsglæde
→ Højere kundetilfredshed

(og som følge af det: Bedre bundlinje)

JEG FÅR: Din email-adresse.


Samtidig får du frit abonnement på mit nyhedsbrev om organisationsudvikling og ledelse

*Skal udfyldes