Jeg vil bidrage til, at organisationer skaber (endnu) bedre resultater end i dag
– uden at køre medarbejdere og ledere over med stress og uden at gå på kompromis med kvalitet, etik, moral og organisatorisk bæredygtighed.
DET LYDER AMBITIØST - OG DET ER DET OGSÅ.
Jeg forstår for eksempel ikke, at vi som samfund, organisationer og mennesker bliver ved med at acceptere et arbejdsliv så fyldt med stress og uopnåelige deadlines – når vi faktisk kan gøre det bedre og anderledes.
Min erfaring er, at vi spilder enormt meget god tid - på at have for travlt.
Den gode nyhed er, at vi faktisk kan gøre noget ved det.
Og det endda relativt enkelt.
Det kræver bare at vi justerer vores mindset en lille smule.
Lad mig forklare, hvad jeg mener:
Det er ingen hemmelighed, at jeg henter størstedelen af min inspiration fra, hvordan arbejdet foregår i et band eller orkester.
I et band skal musikerne – selvfølgelig – være dygtige hver især.
Men det er ikke nok.
De skal i den grad også samarbejde.
For ellers bliver performance virkelig dårlig – og der er en stor sandsynlighed for, at publikum går hjem fra koncerten.
Og de kommer ikke igen næste gang, de har muligheden for det.
(og det gør deres venner heller ikke – for de har hørt om den dårlige oplevelse og booker billetter til noget andet i stedet for…)
Det er de samme mekanismer, der gælder i enhver anden organisation.
Jeg har brugt de sidste +15 år af min karriere på at rådgive, uddanne og lave kortere og længere udviklingsforløb i så forskellige organisationer som Rigspolitiet, A. P. Møller – Mærsk, Bahne, DTU, COOP, Kulturministeriet, Scleroseforeningen og Odense Kommune – og mange mange flere.
Og min erfaring er, at alle stederne er fyldt med dygtige og dedikerede medarbejdere, der virkelig ønsker at gøre en forskel for den sag, de arbejder for.
MEN DE HAR IKKE RET MEET FOKUS PÅ ET DECIDERET, FORPLIGTENDE SAMARBEJDE
Misforstå mig ikke!
Det er ikke fordi de ikke VIL samarbejde. (faktisk synes langt de fleste, at samarbejde er vigtigt)
Det er fordi det der samarbejde ofte er et lidt ”fluffy” ord.
Når jeg spørger ind til, hvad samarbejde betyder, så lyder det ofte noget ala det her:
Vi skal hjælpe hinanden.
Vi skal være gode kolleger
Vi skal sørge for at lave sociale ting sammen, så vi lærer hinanden bedre at kende ”udenfor” arbejdsrelationen.
Og det er jo alt sammen godt og rigtigt.
Men det er også lidt uldent i kanten.
For hvad vil det sige at være en god kollega?
Jeg hjælper jer med at gøre samarbejde og silonedbrydning ultra konkret.
Og jeg tør godt lægge hovedet på blokke og love jer, at når I har samarbejdet med mig, så har I fundamentet til at:
1) SKABE BEDRE RESULTATER
I bliver simpelthen bedre til at løse jeres opgaver, så I spilder mindre tid og laver færre fejl, og det har en direkte indflydelse på jeres resultater
2) BEDRE ARBEJDSMILJØ, MINDRE STRESS, STØRRE PSYKOLOGISK TRYGHED - OG DERMED HØJERE MEDARBEJDERTILFREDSHED
I kommer til at bruge tiden på det, der er sjovt ved jeres arbejde, frem for at bruge tiden på at rykke for svar, rette op på misforståelser og fejl, og det gør det kollegiale samarbejde bedre.
3) BEDRE KUNDE- OG BORGEROPLEVELSER
Når I har styr på de interne linjer, så vil kunderne og borgerne helt automatisk opleve en bedre service. Det gælder både, når de henvender sig til jer første gang, og hvis de skulle have behov for at henvende sig med en reklamation eller en anden udfordring, som er opstået.
Og hvem kan ikke godt lide god service og at få løst sine udfordringer hurtigt og smidigt?
Merethe Klint er organisationskonsulent med et musisk twist.
Jeg har siden 2007 hjulpet flere tusind ledere og medarbejdere med at skabe bedre resultater, ved at lære dem at fokusere (mindst) lige så meget på samarbejdet som på den individuelle performance. Det uanset om de arbejder med projekter eller i en daglig driftorganisation.
Jeg har arbejdet med organisationer som A. P. Møller - Mærsk, Rigspolitiet, Kulturministeriet, Region Sjælland, Frederikssund Kommune Cirkel K og COOP og fra 2012 har hun været fast tilknyttet som konsulent for Lederne KompetenceCenter.
Jeg har en stærk faglighed inden for ledelse, organisationskultur, arbejdsmiljø, projektledelse og Prince2 ®. Og så er jeg først og fremmest et musisk menneske med et mindset præget af at tænke som en musiker og arbejde som et orkester. Det har jeg blandt andet opnået ved at være uddannet Cand. mag. i musikvidenskab
Med mig får I altid et forløb, som er målrettet jer.
Det er uanset om det er et kortere foredrag, en workshop på 3-4 timer eller et 1-2 dages seminar.
Jeg sætter en ære i at dykke ind i den virkelighed, der er jeres, så I altid går hjem med ny inspiration og viden til, hvordan I styrker jeres resultater, jeres arbejdsmiljø og jeres kundeoplevelser.